Pagina's

maandag 11 maart 2013

Klassieke muziek.

'De jeugd van tegenwoordig' heeft zo zijn mening over de lange muziekstukken van Mozart en Bach. Maar klassieke muziek is iets heel anders. Eigenlijk is klassieke muziek vooral muziek gemaakt door klassieke instrumenten, instrumenten die dus al heel lang bestaan. Dus een piano hoort daar ook bij, gitaar helaas niet. Misschien vinden mensen dit niet, maar ik wil jullie vandaag laten horen wat mijn favoriete klassieke muziek is. Nee, geen Mozart, en zelfs geen Bach. Veel plezier met mijn eigen interpretatie van klassieke muziek.

Ik hou van de artiest Yiruma, hij schrijft geweldige nummers. Dit is mijn favoriet, en het heet Moonlight. Ik hou van piano, enerzijds omdat ik het zelf speel, maar de klank is zo mooi en emotioneel in bepaalde nummers dat ik er soms echt van moet janken. Dit is prachtig.
Oh man, de muziek van Twilight is prachtig. Mijn favorieten. Sowieso. Lekker emotioneel, maar soms ook genietend en gezellig. Perfecte nummers om je huiswerk op te maken. Dit is dus de soundtrack. Bella's Lullaby ook wel genoemd.
Is dit niet een heel klein beetje een soort van klassieke muziek? Begeleid door alweer een prachtige piano en gezongen door Bruno Mars. Op dit moment een hit. When I was Your man.











Wat vinden jullie van klassieke muziek?

xoxo, S.T.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten