Pagina's

zondag 23 juni 2013

Mijn leven.

Ik weet dat het vandaag zondag is, en dat we dan normaal geen artikels schrijven. Maar ik kon niet wachten tot morgen om iets erop te zetten. Ja, ik ben een tijdje weggeweest. Eigenlijk voelt het meer alsof ik de laatste paar weken aan het slapen was. Veel gebeurd, fysiek en mentaal. Er zijn dingen die ik er nog uit moet schrijven. Dingen die ik zelf nog moet begrijpen. En hoe doe ik dat beter dan erover schrijven? Ik maak me zorgen om veel dingen. Over veel mensen. Veel dingen in mijn hoofd die ik even op een rijtje wil hebben. Dus hier gaan we dan.

Ten eerste ben ik klaar met school voor dit jaar. Het is raar, en emotioneel om te beseffen dat ik veel mensen niet terug zie volgend jaar. En dat ik nu twee maanden kan gaan genieten van rust en vrede. Ik moet natuurlijk eerst mijn rapport nog hebben, maar ik ben zo ongeveer wel zeker dat ik volgend jaar moderne wetenschappen ga doen. En dat ik dus een A-attest ga hebben. Maar er zijn een aantal dingen waar ik niet zeker over ben. Of ik namelijk naar dezelfde school ga. Er zijn een aantal dingen gebeurd bij mij thuis waardoor er een kans bestaat dat ik volgend jaar naar een andere school moet. Mijn gevoelens daarrond zijn zee verschillend. Aan de ene kant is het een hel om ergens anders te moeten beginnen zonder vrienden. Want iedereen weet dat beste vrienden blijven met iemand die ergens anders naar school gaat heel erg moeilijk is. Maar er is dan nog een ander, en zeer vreemd, deel van mij die het zich allemaal niet aantrekt. Is dit niet wat ik zo graag wou? Ergens anders opnieuw beginnen? Nieuwe vrienden maken? Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Het maakt me bang maar ik probeer het van me af te zetten.
Ik maak me zorgen om mensen, vrienden. Tegenwoordig is drank en drugs heel erg in zoals je misschien weet. En is stelen al helemaal geweldig. Maar ik ben echt heel bang dat vrienden van mij het verkeerde pad zullen kiezen. En omdat ik zelf heb gezien wat er gebeurd in dat geval is dat zeer eng.
Eigenlijk draait mijn leven momenteel over school. Waar ik heen moet. Het houd me elke dag (en nacht) bezig. Maar ik denk dat ik gewoon moet zeggen: goeie punten of slechte punten, school of andere school, je hebt zoveel meegemaakt dat het wel in orde komt.

Hoop ik.

S.T.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten