Pagina's

vrijdag 8 februari 2013

Liefde op het eerste zicht.

De ene dag functioneer je niet door te weinig slaap, de andere dag loop je met zo'n domme lach op je smoel. Liefde doet vreemde dingen zeggen ze, en ik geef ze gelijk. Want het is zo vreemd, dat je helemaal veranderd door één persoon die je leven even op z'n kop zet. Ja, Valentijn komt eraan, dus je mag veel liefde verhalen gaan lezen. En ik ben van plan om het onderwerp liefde aan te houden tot en met Valentijn. De andere blogster was al bezig over de jongen die zij leuk vind, nu is het mijn beurt. Dit artikel zal gaan over dé jongen. Als ik het zo mag zeggen.
Ik ben niet vaak verliefd, ik ben niet iemand die de en dag gedumpt word en de andere dag weer verliefd word. Ik heb een beste vriendin, waar ik alles aan vertellen kan. Maar schat, ik ben nu eenmaal niet goed in uitleggen met woorden in het echt. Schrijven gaat beter, dus ga ik iedereen even uitleggen waarom hem. Het is lang geleden dat ik verliefd werd, ook gewoon lang geleden voor mijn doen dat ik iemand had. Ik ben kieskeurig op het vlak van jongens, niet de eerste beste is juist in mijn ogen. Daarom word ik ook niet vaak verliefd, misschien heb ik te hoge eisen. Misschien maakt ik het te moeilijk voor ze, het is nu eenmaal zo. Anders dan anderen val ik niet op ongelooflijk knappe jongens met talloze vrienden en vriendinnen, populair als wat met een lange lijst van ex - vrienden en vriendinnen. Nee, dat is niet echt mijn type. Geef me maar een simpele, slimme, extreem grappig en schattig iemand. Meer bescheiden die zijn gevoelens niet prijsgeeft aan iedereen, maar die wel is uit de kast kan komen. Zo vind je er niet veel moet ik zeggen, jongens die niet graag over zichzelf praten of luidruchtig zijn.
Misschien ken je dat wel, liefde op het eerste zicht, en de eerste keer dat ik hem zag vorig jaar trok hij me al aan.  We werden bevriend maar voor er iets gebeurde groeiden we uit elkaar, vooral omdat hij besloot om verliefd te worden op mijn allergrootste vijand. Maar goed, niemand zou ooit kunnen raden dat ik hém leuk vind. Dat ik droom van die jongen, ik wil hem zo graag weer leren kennen. Ik denk dat hij veel geheimen heeft, zoals dat hij meer gekwetst word dan hij toont. Hij is ook meer ingetogen. En dan opeens zit je in een theatervoorstelling naast hem. Als de leraar me nu vraagt waar het over ging, zal ik moeten antwoorden dat ik te druk in gesprek was met een ongelooflijk knap iemand die van alles tegen me zei. Het was magisch. Kinderachtig hé? Magisch? Kom op? Maar het was zo, en mijn vriendinnen die er niets van begrepen, dat ik met hem te voet ging als zij meter verderop aan het praten en lachen waren. Wel nou ja, ik kon de kans om eindelijk met hem te praten niet laten vallen.
Wel, lieve beste vriendin, misschien denk je dat ik gestoord ben. Want je lach helemaal plat van het lachen toen ik vertelde dat ik hem leuk leuk vond. Ik schrok er zelf van, maar honderden prikkels waaien op in mijn hoofd en buik als hij tegen me praat. Ik hoop dat we elkaar beter leren kennen. Ik hoop het zo hard. Liefde op het eerste zicht noemen ze dat, en ik die dacht dat het niet mogelijk was.

xoxo, Story Teller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten