Pagina's

maandag 1 april 2013

DIY: Secret Eggs.

Toen ik laatst een beetje op youtube zat rond te kijken vond ik een super leuk idee voor Pasen. Ik noem ze Secret Eggs. Het zijn eitjes die je open moet breken en daar zit een boodschap in. Vandaag wil ik het met jullie delen. Je hebt helemaal niet veel nodig, en het is lekker leuk om te doen als je je verveelt in de vakantie. Je kan ze maken voor vrienden en familie, en lekker persoonlijke boodschappen schrijven en ze erin stoppen. Veel plezier met het maken en stuur zeker foto's in de reacties als je deze maakt.






De benodigdheden: een duimspijker, een rietje, een schaar, eieren, verf en penselen, eventueel een mandje om ze in te doen, papier, een balpen en een kom om alles wat uit het ei komt in te doen.

Je neemt eerst een ei en prikt er vanboven en vanonder een gaatje in. Zorg dat het onderste gaatje niet te klein, maar ook zeker niet te groot is. Daarna zet je een rietje op het bovenste gaatje en blaas je alles eruit. Dit kan je met elk ei doen. Daarna spoel je ze nog eens na om er voor te zorgen dat ze vanbinnen helemaal proper zijn.

Daarna heb je één van de leukste delen: het verven van de eieren! Je kan leuke patronen tekenen en de eerste letter van ieders naam erop schrijven zodat de boodschappen nog persoonlijker worden. Je kan dit met welke verf dan ook doen. Ik weet niet welke verf ik heb, ik nam gewoon de eerste die ik zag. Als je ze allemaal gedaan hebt laat je ze drogen. Het ligt aan de verf om te weten hoe lang precies, ga gewoon af en toe kijken of ze al droog zijn. Ondertussen kan je tv kijken of een paar artikelen lezen op deze blog. :)

Wat je natuurlijk ook ondertussen kan doen is je boodschappen al schrijven. Het is beter als ze kort zijn en je kan er een paar in elk eitje doen. Hierboven een paar voorbeelden van wat ik deed.

Als de eitjes droog zijn en je boodschappen klaar, rol je de briefjes heel erg klein op en stop ze in het onderste gaatje (dat het grootste was). Als je ze afgeeft moet die persoon het eitje gewoon kapot kloppen en vind hij de boodschap!
Ik vond dit super leuk om te doen en ik hoop jullie ook. Allemaal een fijn Pasen. Wat doen jullie met Pasen?

xoxo, S.T.
Ps. Dit idee kwam van de youtube-beheerder: Macbarbie07. Zoek haar zeker eens op want ze heeft nog meer leuke ideeën.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten