Pagina's

zaterdag 4 mei 2013

Should or shouldn't i buy it?


We kennen allemaal dat probleem wel , als je gaat shoppen. Maar dan écht gaat shoppen in een grote stad met duizenden winkels waarvan honderden winkels die jij leuk vind met miljoenen kledingstukken die je heel graag zou willen hebben. En je bent niet rijk dat je alles kan kopen wat je wilt. Dan zit je met het probleem , zou ik het kopen of niet? Ik vind het een echt super leuke top en ik moet hem hebben maar ik heb niet genoeg geld want dan kan ik die andere leuke top en broek niet meer kopen. We kennen het allemaal wel . Koop ziek zijn er maar niet van genoeg krijgen maar je portemonnee , goede wil en heel waarschijnlijk je ouders laten het niet toe. Wat moet je doen? Ik geef een paar tips.




Op het moment dat je een super grote winkel vol mooie kledij binnen komt , zoals ik heb bij Forever 21 en New Look , dan slaat je hoofd helemaal op hol. Het zijn echte paradijsen de eerste keer dat ik in Forever 21 ging stond mijn mond open , dat was een hemel . En weet je niet waar eerst te kijken. Je begint sneller te ademen en kleding stuk per kledingstuk word je gekker. Je ziet iets leuk hangen dat je wel wilt hebben maar het kan tegenvallen als je maat er niet meer in is - wat ik trouwens heel vaak heb- , of dat de prijs niet helemaal meezit. Het kan ook zijn dat je twintig kleding stukken op je arm hebt hangen en dat je ze gaat passen en ze uiteindelijk toch niet zo leuk zijn en niet al te geweldig zitten en je dus maar met 5 kledingstukken of zelfs minder naar de kassa gaat.



Als er dan toch uiteindelijk veel kledingstukken zijn die je geweldig staan en die je absoluut wilt hebben maar toch kan je ze niet allemaal meenemen moet je bij jezelf een aantal vragen stellen. Namelijk ten eerste : heb ik dit wel echt nodig? Heb je dat zoveelste blauwe shortje dat je eigenlijk al hebt liggen in je kast maar deze is toch net iets anders? Wat heb je al in je kast hangen en wat niet ?Denk je dat mensen er bij stil staan dat je ene blauwe shortje met studs is of met scheuren dan het andere die gewoon is. Nee mensen gaan denken , weeral een blauw shortje wow zeg. Het gaat er ook niet om over wat mensen denken maar goed , het is niet nodig dat je 2 blauwe shortjes hebt toch?



Dan is er nog een vraag die je kan stellen . Ga ik dit wel dragen? Stel je voor , een super mooi bloesje met knal gele tekeningen en ook nog eens leuke pareltjes , jij vind dit shirt geweldig , maar.. Durf je dit wel aan te doen waar iedereen het kan zien? Ik herken dit vaak ook bij mij zelf en nog andere meiden die gewoon bepaalde kledingstukken niet durven dragen in het openbaar. En wat ben je er dan mee dat die gave blouse in je kast ligt als je hem niet aandoet?






Nog een vraag die je kan stellen bij je zelf is is het zijn geld wel waard? Die broek ik leuk maar toch niet zo speciaal maar je wilt hem wel. Dan kijk je naar het prijskaartje en je ziet dat hij heel veel geld kost. Maar toch is ie' zo leuk. In andere winkels heb je zulke broeken waarvan je er 3 hebt voor dezelfde prijs. Doe geen domme dingen met je geld en koop geen onnozele dingen van veel geld die het niet waard zijn.

En als het allemaal zo leuk is en je moet toch kiezen kan je de kledingstukken rangschikken van prijs en hoe leuk je het nou vind. Die goedkope blouse die veel leuker is dan die minder leuke dure blouse die mag je meenemen en leg die dure blouse weer in de rekken. Het kan zijn dat de dure blouse , dat je die toch leuker vind dan mag je die gerust kopen. Doe waar je jezelf het best bij voelt.

xoxo , beautyteller.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten